Ga naar de inhoud

Recensie

Regelmatig schrijven kunstrecensenten een recensie over een tentoonstelling in Kunstlokaal №8. Deze verschijnt in de pers en is natuurlijk ook te lezen op de digitale cultuurpagina van een van de kranten, of op het weblog van een schrijver. Op deze pagina vermelden we de artikelen. We proberen natuurlijk altijd te linken naar de oorspronkelijke publicatie en de auteur van het stuk.

Tumblr 09e041795428c9b7214b3ff31af2f1b5 1677225a 1280 930x620

Luisterrijke oorsprong, de glorie van verval

    Recensie Emmy Bergsma en Willem Speekenbrink door Jurjen K. van der Hoek: “Im Anfang war die Tat”. In de tragedie van Goethe wil de held Faust de beginregel van het Johannes evangelie krachtiger tot uitdrukking brengen dan …

    Beter zal ik mijn mond houden. Dit zijn de woorden waarmee Jurjen K. van der Hoek zijn recensie begint van de tentoonstelling van Nour-Eddine Jarram in Kunstlokaal No8.

    Beter zal ik mijn mond houden…

      Jurjen K. van der Hoek: … “Wij hier zijn zo bezig met onze vrijheden, dat we de ingeperkte speelruimte van de vluchteling over het hoofd zien. Want dat is het onderwerp dat Jarram duidt en verbeeldt”.

      Nour-Eddine-Jarram_Home_KunstlokaalNo8

      Inleiding op de tentoonstelling

        BERTUS PIETERS: … “je kunt niet stellen dat Nour-Eddine simpel op zijn buik aan het strand is gaan liggen, noch dat hij simpel krantenknipsels napenseelt, noch dat hij van een wereldprobleem leed-kitsch maakt.”

        Op drift in de krant

          Dirk van Ginkel: … “Nour-Eddine Jarram roept werelden op die zo indringend zijn dat je er bijna aan voorbij zou kijken dat zijn werk zeer goed geschilderd is. … “

          … Te mooi om waar te zijn

            Dat schreef Jurjen K. van der Hoek in Het mysterie geordend over de tentoonstelling van Kees van de Wal en Colin de Rover, Vorm en vrijheid.

            Een mooie beschouwing.